(Grad. School/대학원) Announcement on Accepted Candidates for Spring-2025 / 2025학년도 봄 학기 대학원 외국인 합격자 발표
국제협력팀
2024.12.27
559
2025학년도 봄 학기 대학원 외국인 합격자 발표
Announcement on Accepted Candidates for Spring-2025
합격자 명단은 첨부파일을 확인해주시기 바랍니다.
합격자 중 백학/진학장학금 대상자는 신청서를 작성하여 국제협력팀(dayoung2909@chosun.ac.kr)으로 제출하여 주시기 바랍니다.
*미 제출시 장학금 수혜 불가
이후 일정에 대해 안내합니다.
내용 |
일정 |
비고 |
장학금 신청서 제출 (백학장학금, 진학장학금 수혜자만 제출) |
~ 2024. 12. 30.(월) |
이메일 제출(dayoung2909@chosun.ac.kr) 우수외국인장학금 및 연구보조장학금은 제출 불요 |
등록금 고지서 발송 |
2025. 1. 8.(수) ~ |
개별 이메일 발송 지도교수 등록금 납부자는 지도교수에게 발송 |
등록금 납부기간 |
2025 1. 8.(수) ~ 1. 17(금) 16:00 |
•고지서상 정확한 금액을 입금하여야 납부 완료 •해외에서 입금시 환율 및 수수료를 고려하여 고지금액보다 $300이상 입금. 차액은 입국/개강후 환급예정 |
비자서류 발송 |
2025 1. 8.(월) ~ |
*해외 체류 유학생 대상 *모든 서류 제출자 및 등록금 납부자에 한하여 서류 발송 * 국내 체류자 비자 변경에 관한 사항은 추후 재 안내할 예정입니다. |
오리엔테이션 |
(1차) 2025 2. 18.(화) |
국내체류자 O.T. 및 비자서류 접수 |
(2차) 2025. 3. 5.(수) |
국외체류자 O.T. 및 비자서류 접수 |
|
개강일 |
2025. 3. 4.(화) |
|
* 백학장학금, 진학장학금 해당자는 명단 확인하여 반드시 제출하여야 하며, 신청서 미 제출시 장학금 수혜 불가합니다.
비자 발급에 필요한 서류 리스트는 첨부파일을 확인하여 주시기 바랍니다.
IMPORTANT NOTICE
- 최종합격 후 등록 기간 내 등록금을 납부한 지원자에게만 ‘표준입학허가서’를 우편으로 발송, 등록금 미납 시 합격이 취소될 수 있습니다.
- 본교에서 표준입학허가서가 발행되었더라도, 지원자가 비자 발급 또는 비자 연장(변경)을 위해 해당 국가의 한국대사관(영사관) 또는 국내 관할 출입국 관리 사무소에서 학생비자가 발급 또는 연장(변경)되지 않는 경우, 합격은 취소될 수 있습니다.
- 등록금을 납부하더라도 모든 필수 서류 미제출 시, 입학이 취소될 수 있습니다.
- 비자 발급 지연, 거절 등의 문제 발생의 경우 책임은 본인에게 있으며, 등록금 납부 후 입학 불가시 등록포기서를 2025.2.21.(금)까지 제출하여야 등록금 전액 환불이 가능합니다.
[해외 입국자 대상 픽업버스 제공 안내]
해외 입국자 대상으로 2월 26일 수요일 오후 2시 (GATE 14) 에 인천공항에서 조선대학교까지 바로 오는 픽업 버스가 제공될 예정입니다. 인천공항으로 오는 오전 도착 항공편을 타면 픽업버스 탑승이 가능하오니 입국할 때 참고하시기 바랍니다.
감사합니다.
-
For the list of Successful(Accepted) candidates, please check the attached file.
Among successful(accepted) candidates who is eligible for Baek-hak & Jin-hak scholarship should submit “Scholarship application” to International affairs team(dayoung2909@chosun.ac.kr).
*If it is not submitted, its scholarship will not be awarded.
내용(Schedule) |
일정(Date) |
비고(notice) |
Scholarship application submission (ONLY Baek-hak, Jin-hak scholarship) |
~ 2024. Dec. 31.(Mon) |
Submit it by e-mail(dayoung2909@chosun.ac.kr) Excellent Scholarship & Assistance research scholarship application don't need to be submitted.
|
Tuition invoice |
2025. Jan. 8.(Wed) ~ |
It will be sent by E-mail If tuition is paid by advisor, it will be sent to advisors. |
Period for Tuition payment |
2025. Jan. 8.(Wed) ~ Jan. 17.(Fri) 16:00 |
•Tuition fee should be paid to the designated bank account and exact the amount of money •(Abroad) If the amount of remittance is less than tuition fee, transfer will be failed. Therefore, considering exchange rate and remittance charge, it is recommended that you should transfer $300 more than your tuition fee. Over paid money will be returned to student when student comes to Korea.
|
Visa documents |
2025. Jan. 8.(Mon) ~ |
*Only to students abroad *Those will be sent to students who complete all of process (tuition, documents etc.) * Students in Korea will be noticed again for their visa change in Korea. |
Orientation |
(1st) 2025. Feb. 18.(Tue) |
O.T and visa change/extension for students in Korea |
(2nd) 2025. Mar. 5.(Wed) |
O.T and visa change/extension for students from abroad |
|
Semester starts |
2025. Mar. 4.(Tue) |
|
*Scholarship application should be submitted to us, if not it will not be awarded.
(Please check the list for your scholarship)
Also, for visa-related documents, please check the attached file.
IMPORTANT NOTICE
- The "Standard Admission Permit" will be sent by mail only to applicants who have paid the tuition within the registration period; admission will be canceled if tuition is not paid.
- Even if a standard admission permit is issued by the university, if the applicant does not obtain a student visa or does not extend/change the visa for the relevant country at the Korean embassy (consulate) or domestic immigration office within the specified period, admission will be canceled.
- Admission can be canceled if it is failed to submit the all required documents eventually even after paying tuition fee. <ex. Final degree certificate with apostilled / consular confirmation>
- Please be aware that the applicant is responsible for any delays in issuing visas, rejections, or related issues. After paying tuition, if an applicant chooses not to enroll for any reason, a registration withdrawal request must be submitted by February 21, 2025 (Friday), in order to qualify for a full tuition refund.
[A Notice for Pick-up Bus from Incheon Airport to Chosun University]
A Pick-up Bus from Incheon Airport to Chosun University will be serviced on Wednesday, February 26, (GATE 14) at 2:00 p.m. Please note that you can take a pick-up bus if you take the morning arrival flight to Incheon International Airport.
Thank you